Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Ορος των συμβάσεων του 2007 η αύξηση στα διόδια


Όρο των συμβάσεων που είχαν υπογραφεί το 2007 αποτελούσε η αύξηση στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων, η οποία έγινε από την 1η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με έγγραφο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, προς απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Κουσελάς, η από 1.2.2012 μεταβολή της τιμής των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, προήλθε από την εφαρμογή της ετήσιας τιμαριθμικής προσαρμογής, η οποία αποτελεί έναν από τους όρους των συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2007 και κυρώθηκαν με νόμο από τη Βουλή το ίδιο έτος.

«Πρέπει να τονιστεί ότι η αθέτηση των όρων, των υπόψη συμβάσεων, δίνει τη δυνατότητα στους παραχωρησιούχους να ζητήσουν αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο, τις δε αποζημιώσεις αυτές θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά όλοι ανεξαιρέτως οι Έλληνες φορολογούμενοι», σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών και υπενθυμίζει ότι το υπουργείο, από τις αρχές του 2010, έχει προτείνει τη μείωση των τιμών των διοδίων.

Η πρόταση αυτή μάλιστα έχει ενσωματωθεί στο μνημόνιο συναντίληψης που έχει υπογράψει στις αρχές καλοκαιριού 2011 το δημόσιο με τους παραχωρησιούχους και όπως τονίζει ο κ. Μαγκριώτης «η αλλαγή στα διόδια μπορεί να γίνει μόνο αν συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές».

Ταυτόχρονα, ο υφυπουργός Υποδομών επισημαίνει ότι «το υπουργείο ζήτησε να μην αυξηθούν τα διόδια από τους παραχωρησιούχους όπως προέβλεπαν οι συμβάσεις του 2007 -κατά 33% από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τις Ράχες Μαλιακού και κατά 50% από τη Σκάρφεια στο Πέταλο μέχρι την Αθήνα και από Αθήνα μέχρι την Κόρινθο- από το καλοκαίρι του 2011, κάτι που έγινε» και προσθέτει πως «είναι βέβαιο πως ο παραχωρησιούχος θα ζητήσει με βάση τη σύμβαση του 2007, την κάλυψη από το δημόσιο των απωλειών εσόδων».