Να σεβαστεί το καταστατικό καλεί την ΑΤΕ η περιφερειακή αρχή και ζητά πολιτική απόφαση για τη μεταβίβαση της γαλακτοβιομηχανίας στους φυσικούς φορείς
Ποικίλες αντιδράσεις, όλες προς την ίδια κατεύθυνση, εκδηλώθηκαν σε τοπικό επίπεδο, μία μόλις ημέρα μετά την ανακοίνωση της απόφασης που έλαβε η ΑΤΕ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη συμβούλου που αναλαμβάνει την προώθηση της διαδικασίας πώλησης της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ.
Με ανακοινώσεις και δηλώσεις, εκπρόσωποι τοπικών φορέων εκφράζουν την αντίθεσή τους στην προοπτική αυτή, υπενθυμίζοντας μεταξύ άλλων και τις προεκλογικές δεσμεύσεις, αλλά και τις μετέπειτα εξαγγελίες του πρωθυπουργού, ότι η ΔΩΔΩΝΗ θα διατηρήσει τον συνεταιριστικό της χαρακτήρα.
Εκείνο βέβαια που πρέπει να σημειωθεί είναι πως παρότι οι αντιδράσεις κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, δεν έχουν μετουσιωθεί σε κάποια κοινή πρόταση, αφού είναι βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα η ΑΤΕ θα φτάσει στο σημείο της προκήρυξης του διαγωνισμού.
Στην υποχρέωση της ΑΤΕ να σεβαστεί το καταστατικό αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η περιφερειακή αρχή, επισημαίνοντας πως απαιτείται πολιτική απόφαση, αφού είναι άλλες οι προθέσεις της τράπεζας.
«Η ΑΤΕ έχει υποχρέωση να σεβαστεί το καταστατικό της Εταιρείας και να προχωρήσει στη μεταβίβαση των μετοχών της γαλακτοβιομηχανίας στους φυσικούς φορείς της, που τη στήριξαν και τη στηρίζουν στην μακρόχρονη πορεία της. Αυτό βεβαίως – με τα σημερινά δεδομένα και βάσει των δηλώσεων του Διοικητή της ΑΤΕ - απαιτεί πολιτική απόφαση.
Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, από τον περασμένο Ιούνιο έχει ζητηθεί συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, προκειμένου να του μεταφερθούν οι θέσεις των φορέων της Ηπείρου για τη γαλακτοβιομηχανία «ΔΩΔΩΝΗ». Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό θα γίνει στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Σε κάθε όμως περίπτωση η Περιφερειακή Αρχή είναι πρόθυμη να συνδράμει και να στηρίξει κάθε πρωτοβουλία που θα αναληφθεί από τους φυσικούς φορείς για το μέλλον της “ΔΩΔΩΝΗΣ”».
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ
Κατά τη χθεσινή παρουσία του στο χώρο της γαλακτοβιομηχανίας και τη συνάντησή του με εκπροσώπους των εργαζομένων και των παραγωγών, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, αναφέρθηκε στην κρισιμότητα της περιόδου για την ΔΩΔΩΝΗ και την τοπική οικονομία.
Όπως τόνισε, η γαλακτοβιομηχανία δεν είναι ένα απλό εργοστάσιο με την λογιστική οπτική, αλλά ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης ολόκληρης της Ηπείρου.
Σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει κάθε προσπάθεια των φορέων, κτηνοτρόφων και παραγωγών, της Ηπείρου να διατηρηθεί και να λειτουργήσει ως μία παραγωγική μονάδα ανάπτυξης της περιφέρειας.
Ο κ. Χουντής είχε τη δυνατότητα να συνομιλήσει για αρκετή ώρα με το Σύλλογο Εργαζομένων της γαλακτοβιομηχανίας και κτηνοτρόφους της περιοχής, συνοδευόμενος από μέλη του ΣΥΡΙΖΑ από ολόκληρη την Ήπειρο.
Οι εργαζόμενοι
Την έντονη αντίθεσή τους, όπως ήταν φυσικό εκφράζουν και οι εργαζόμενοι της γαλακτοβιομηχανίας, που σε ανακοίνωση του Σωματείου κάνουν λόγο για καταστροφική πολιτική της ΑΤΕ διαχρονικά, που επιχειρείται να εφαρμοστεί και στην επί 26 χρόνια κερδοφόρα, ΔΩΔΩΝΗ.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Χρ. Γεωργίου, κτηνοτρόφοι και εργαζόμενοι απέτρεψαν και το ίδιο κάνουν και σήμερα, την απαξίωση της εταιρίας.
«Τώρα πλέον ο κ. Πανταλάκης παίζει τα ρέστα του και χωρίς προσχήματα ξεπουλάει την εταιρία για να καλύψει τα ελλείμματα της Τράπεζας, δήθεν κατ’ επιταγή της τρόϊκας, αντί να προχωρήσει στη μοναδική ηθική, νόμιμη και σύμφωνη με το καταστατικό της εταιρίας λύση, που είναι η παραχώρησή της στους φυσικούς της φορείς.
Οι εργαζόμενοι στη ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. δηλώνουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τις προσπάθειες και τον αγώνα μας και δεν θα επιτρέψουμε να πραγματοποιηθεί αυτή η πώληση. Ζητούμε από τους βουλευτές της Ηπείρου να πάρουν θέση για το έγκλημα, που συντελείται και καλούμε τους κτηνοτρόφους, τις ενώσεις τους, τους φορείς της Ηπείρου και όλους τους εργαζόμενους σε κοινό αγώνα για την ακύρωση στην πράξη αυτής της απόφασης.
Η σημερινή κυβέρνηση και ο κ. Πανταλάκης δεν έχουν πια – και δεν είχαν ποτέ – την πολιτική νομιμοποίηση να ξεπουλήσουν την ΔΩΔΩΝΗ».
Παρέμβαση Κασσή
Την εκτίμηση πως η ΑΤΕ δε μπορεί να προχωρήσει στην πώληση ενός περιουσιακού στοιχείου και της ίδιας, κυρίως όμως της Ηπείρου, εξέφρασε ο πρόεδρος του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Μ. Κασσής.
«Οι τοπικοί παράγοντες και φορείς δεν πρέπει να κάνουμε πίσω σε ό,τι έχουμε αποφασίσει. Η ΔΩΔΩΝΗ είναι κτήμα των αγροτών της Ηπείρου και υπάρχει ισχυρή κυβερνητική δέσμευση να μην αλλάξει το ιδιοκτησιακό της καθεστώς. Η ΑΤΕ έχει ωφεληθεί εδώ και πολλά χρόνια από τη ΔΩΔΩΝΗ, που είναι περιουσιακό της στοιχείο, όπως είναι όμως και των Ενώσεων και των κτηνοτρόφων. Ας υλοποιήσουν τουλάχιστον τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι η ΔΩΔΩΝΗ δε θα αλλάξει τον συνεταιριστικό της χαρακτήρα» κατέληξε.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ποικίλες αντιδράσεις, όλες προς την ίδια κατεύθυνση, εκδηλώθηκαν σε τοπικό επίπεδο, μία μόλις ημέρα μετά την ανακοίνωση της απόφασης που έλαβε η ΑΤΕ να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη συμβούλου που αναλαμβάνει την προώθηση της διαδικασίας πώλησης της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ.
Με ανακοινώσεις και δηλώσεις, εκπρόσωποι τοπικών φορέων εκφράζουν την αντίθεσή τους στην προοπτική αυτή, υπενθυμίζοντας μεταξύ άλλων και τις προεκλογικές δεσμεύσεις, αλλά και τις μετέπειτα εξαγγελίες του πρωθυπουργού, ότι η ΔΩΔΩΝΗ θα διατηρήσει τον συνεταιριστικό της χαρακτήρα.
Εκείνο βέβαια που πρέπει να σημειωθεί είναι πως παρότι οι αντιδράσεις κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, δεν έχουν μετουσιωθεί σε κάποια κοινή πρόταση, αφού είναι βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα η ΑΤΕ θα φτάσει στο σημείο της προκήρυξης του διαγωνισμού.
Στην υποχρέωση της ΑΤΕ να σεβαστεί το καταστατικό αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η περιφερειακή αρχή, επισημαίνοντας πως απαιτείται πολιτική απόφαση, αφού είναι άλλες οι προθέσεις της τράπεζας.
«Η ΑΤΕ έχει υποχρέωση να σεβαστεί το καταστατικό της Εταιρείας και να προχωρήσει στη μεταβίβαση των μετοχών της γαλακτοβιομηχανίας στους φυσικούς φορείς της, που τη στήριξαν και τη στηρίζουν στην μακρόχρονη πορεία της. Αυτό βεβαίως – με τα σημερινά δεδομένα και βάσει των δηλώσεων του Διοικητή της ΑΤΕ - απαιτεί πολιτική απόφαση.
Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, από τον περασμένο Ιούνιο έχει ζητηθεί συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, προκειμένου να του μεταφερθούν οι θέσεις των φορέων της Ηπείρου για τη γαλακτοβιομηχανία «ΔΩΔΩΝΗ». Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό θα γίνει στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Σε κάθε όμως περίπτωση η Περιφερειακή Αρχή είναι πρόθυμη να συνδράμει και να στηρίξει κάθε πρωτοβουλία που θα αναληφθεί από τους φυσικούς φορείς για το μέλλον της “ΔΩΔΩΝΗΣ”».
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ
Κατά τη χθεσινή παρουσία του στο χώρο της γαλακτοβιομηχανίας και τη συνάντησή του με εκπροσώπους των εργαζομένων και των παραγωγών, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, αναφέρθηκε στην κρισιμότητα της περιόδου για την ΔΩΔΩΝΗ και την τοπική οικονομία.
Όπως τόνισε, η γαλακτοβιομηχανία δεν είναι ένα απλό εργοστάσιο με την λογιστική οπτική, αλλά ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης ολόκληρης της Ηπείρου.
Σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει κάθε προσπάθεια των φορέων, κτηνοτρόφων και παραγωγών, της Ηπείρου να διατηρηθεί και να λειτουργήσει ως μία παραγωγική μονάδα ανάπτυξης της περιφέρειας.
Ο κ. Χουντής είχε τη δυνατότητα να συνομιλήσει για αρκετή ώρα με το Σύλλογο Εργαζομένων της γαλακτοβιομηχανίας και κτηνοτρόφους της περιοχής, συνοδευόμενος από μέλη του ΣΥΡΙΖΑ από ολόκληρη την Ήπειρο.
Οι εργαζόμενοι
Την έντονη αντίθεσή τους, όπως ήταν φυσικό εκφράζουν και οι εργαζόμενοι της γαλακτοβιομηχανίας, που σε ανακοίνωση του Σωματείου κάνουν λόγο για καταστροφική πολιτική της ΑΤΕ διαχρονικά, που επιχειρείται να εφαρμοστεί και στην επί 26 χρόνια κερδοφόρα, ΔΩΔΩΝΗ.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Χρ. Γεωργίου, κτηνοτρόφοι και εργαζόμενοι απέτρεψαν και το ίδιο κάνουν και σήμερα, την απαξίωση της εταιρίας.
«Τώρα πλέον ο κ. Πανταλάκης παίζει τα ρέστα του και χωρίς προσχήματα ξεπουλάει την εταιρία για να καλύψει τα ελλείμματα της Τράπεζας, δήθεν κατ’ επιταγή της τρόϊκας, αντί να προχωρήσει στη μοναδική ηθική, νόμιμη και σύμφωνη με το καταστατικό της εταιρίας λύση, που είναι η παραχώρησή της στους φυσικούς της φορείς.
Οι εργαζόμενοι στη ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. δηλώνουμε ότι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τις προσπάθειες και τον αγώνα μας και δεν θα επιτρέψουμε να πραγματοποιηθεί αυτή η πώληση. Ζητούμε από τους βουλευτές της Ηπείρου να πάρουν θέση για το έγκλημα, που συντελείται και καλούμε τους κτηνοτρόφους, τις ενώσεις τους, τους φορείς της Ηπείρου και όλους τους εργαζόμενους σε κοινό αγώνα για την ακύρωση στην πράξη αυτής της απόφασης.
Η σημερινή κυβέρνηση και ο κ. Πανταλάκης δεν έχουν πια – και δεν είχαν ποτέ – την πολιτική νομιμοποίηση να ξεπουλήσουν την ΔΩΔΩΝΗ».
Παρέμβαση Κασσή
Την εκτίμηση πως η ΑΤΕ δε μπορεί να προχωρήσει στην πώληση ενός περιουσιακού στοιχείου και της ίδιας, κυρίως όμως της Ηπείρου, εξέφρασε ο πρόεδρος του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Μ. Κασσής.
«Οι τοπικοί παράγοντες και φορείς δεν πρέπει να κάνουμε πίσω σε ό,τι έχουμε αποφασίσει. Η ΔΩΔΩΝΗ είναι κτήμα των αγροτών της Ηπείρου και υπάρχει ισχυρή κυβερνητική δέσμευση να μην αλλάξει το ιδιοκτησιακό της καθεστώς. Η ΑΤΕ έχει ωφεληθεί εδώ και πολλά χρόνια από τη ΔΩΔΩΝΗ, που είναι περιουσιακό της στοιχείο, όπως είναι όμως και των Ενώσεων και των κτηνοτρόφων. Ας υλοποιήσουν τουλάχιστον τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι η ΔΩΔΩΝΗ δε θα αλλάξει τον συνεταιριστικό της χαρακτήρα» κατέληξε.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
